Thứ Hai, 17 tháng 3, 2014

Tiếng anh dành cho nhân viên khách sạn phần 3



Bạn hãy điền vào ô trống từ thích hợp


1. A  (concierge/counsellor) is someone who works at the reception desk. 

2. I'll get one of the bellhops to take your  (bags/baggage) to your room. 

3. Someone  (left/gave) a package for you. 

4. If a room is "bigger", you can say it's "more  (spacious/spatial)

5. I'll have to  (console/consult) with the manager = I'll have to discuss it with the manager 

6. To reserve a room = To  (book/reservation) a room 

7. I can't  (warrantee/guarantee) (= promise) that the price won't go up. 

8. We have really good weekend  (deals/offerings) ( = special offers). 

9. Would you like me to  (request/call) you a taxi? 

10. Breakfast is  (inclusive/included) in your room rate. 



Bạn hãy bôi đen vùng phía dưới để kiểm tra kết quả
1. A  (concierge/) is someone who works at the reception desk.
Nhân viên khách sạn làm việc tại quầy tiếp tân

2. I'll get one of the bellhops to take your  (bags) to your room.
bellhop: nhân viên khuân vác
Chúng tôi sẽ cho nhân viên đem hành lí của quí khách lên phòng
3. Someone  (left) a package for you.
Một ai đó đã để lại gói đồ cho quí khách

4. If a room is "bigger", you can say it's "more  (spacious).
spacious: dùng chỉ không gian rộng rãi
a spacious room: một căn phòng rộng rãi
5. I'll have to   (consult) with the manager = I'll have to discuss it with the manager
Tôi phải tham khảo ý kiến của quản lí
Consult: tham khảo, thảo luận với ai đó có nhiều kiến thức, chuyên gia về lĩnh vực đó.
6. To reserve a room = To  (book) a room
Đặt phòng
bạn cũng có thể nói: make a reservation

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét